Veelgestelde vragen

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op of bel 075 210 2010.
Hoe snel kan pakketvervoer leveren?
In de meeste gevallen levert Pakketvervoer binnen 24 uur in Nederland & België. Is uw zending op vrijdag verzonden? Dan wordt deze de eerstvolgende werkdag afgeleverd. Heeft uw afzender gekozen voor een zaterdaglevering, dan is het ook mogelijk dat deze op zaterdag wordt aangeboden. U ontvangt dan apart bericht hierover van onze vervoerder.

Zendingen binnen of buiten Europa
Voor zendingen binnen of buiten Europa zijn andere transittijden van toepassing. Vraag ons naar de mogelijkheden. Heeft u een radioactieve zending of een andere zending waar spoed voor nodig is? Neem dan contact met ons op.
Ik wil pakketten gaan versturen, wat hebben jullie voor informatie van ons nodig?
Om uw pakketten snel en veilig te versturen hebben we de volgende informatie van u nodig:

  • Uw naam
  • Locatie van uw vestiging
  • Type producten
  • Frequentie van verzenden (per week, per maand etc)
  • Aantal pakketten
  • Bestemming (binnen NL of Europa)
  • Volume (indien mogelijk)
Als we 1x per week voor 10 pakketten bij u langskomen is dat vaak voordeliger dan dat we 5x in de week voor 1 pakket langskomen. Zo kunnen wij veel efficienter pakketten versturen. Maar er zijn meer slimme manieren om de kosten te besparen. Zoals via onze Trakpak.
Hoeveel pakketten kan ik maximaal verzenden?
Wij hanteren geen minimale of maximale aantallen. Wel vragen wij u om bij afwijkende aantallen en volumes ons te informeren. Voordat u het weet, is onze auto plots te klein en moeten we een deel doorschuiven naar een later tijdstip op de dag.
Hoe volg ik mijn zending van Pakketvervoer?
U ontvangt van ons een e-mail met daarin een track & trace code. Deze werkt pas na de eerste scan bij onze vervoerder. Werkt de link nog niet, dan is uw zending wel aangemeld, maar is er nog geen fysieke scan van de zending. Uw zending is dan nog in behandeling bij uw afzender.
Haalt Pakketvervoer ook zelf zendingen op?
Ja, dit doen wij zeker. Alles binnen ons gebied (Zaanstreek-Waterland/Noord-Holland) halen wij zelf af. Zo heeft u één chauffeur. Dit wordt door onze klanten als zeer prettig ervaren. Alles buiten dit gebied besteden we uit aan onze zakelijke partners.
Doet Pakketvervoer ook aan radioactieve transport?
Ja, dit doen wij zeker. Onze chauffeurs hebben hier de benodigde documenten voor. Pakketvervoer vervoert bijvoorbeeld al voor meerdere ziekenhuizen medicijnen, testmateriaal en gevaarlijke stoffen. U begrijpt dat dit uiterst zorgvuldig dient de te gebeuren. Uw pakket is bij ons in goede handen.
Mijn track & trace link werkt niet, wat nu?
Let op: De link is pas na de eerste scan zichtbaar. Het kan dus zijn dat uw zending nog geen scan heeft gehad waardoor de link nog niet werkt. Werkt de link nog steeds niet? Dan kunt u ook het volgende doen:

  • Begint uw pakketnummer met 05….? Dan is uw pakket via DPD verzonden. U kunt ook naar de website van DPD gaan en daar dit pakketnummer invullen. Hier ziet u ook de status van uw zending terug.
  • Begint uw pakketnummer met GRE? Dan is uw zending via Fedex verzonden. U kunt ook naar de website van Fedex gaan en daar dit pakketnummer invullen. Hier ziet u ook de status van uw zending terug.
Mijn pakket heeft als status een laadfout, wat houdt dit in?
Uw pakket is in dit geval verkeerd gesorteerd op het depot. Uw zending wordt vaak dezelfde dag nog opnieuw gesorteerd. U ontvangt uw pakket de eerstvolgende werkdag. U ontvangt hierover apart bericht van de vervoerder.
Mijn pakket staat op afgeleverd maar ik heb het niet ontvangen. Wat nu?
Wat vervelend dat u het niet ontvangen heeft. Onze excuses voor het ongemak. Heeft u toevallig de brievenbus al nagekeken? Zit daar een briefje van de chauffeur in waar hij het heeft achter gelaten?

Indien dit niet het geval is dan is het belangrijk dat u dit z.s.m. kenbaar aan ons maakt. Hoe eerder wij het weten hoe meer kans u heeft dat het pakket gevonden wordt. Meestal weet de chauffeur het dezelfde dag nog wel. Is dit niet het geval dan dienen wij een officiële navraag op te starten.

In dat geval verzoeken wij u om een verklaring af te geven dat u het pakket niet ontvangen heeft. Vraag ons naar het officiële document. Tevens ontvangen wij graag een factuur van de zending.
Mijn pakket is beschadigd aangekomen, wat kan ik doen?
Onze chauffeurs doen er alles aan om uw pakket zo zorgvuldig mogelijk te vervoeren. Toch kan het helaas een keer voorkomen dat een pakket beschadigd bij u aankomt. Dan kunt u het volgende doen. Maak duidelijke foto’s van het beschadigde product en let hierbij op het volgende:

  • Maak foto’s van de binnen- en buitenkant van de verpakking inclusief het beschadigde product;
  • Zorg dat het adreslabel goed zichtbaar is.
Wij ontvangen deze melding dan graag van u via de mail voor verdere afhandeling. U dient alle bescheiden binnen 5 werkdagen toe te zenden.
Leveren jullie ook op Zondag?
Spoedeisend werk leveren wij 24/7. Daar zijn wel aparte afspraken over gemaakt. Maar informeert u eens bij ons. In principe is alles mogelijk.

Stel uw vraag

    Voor vragen m.b.t. de status van uw zending dient u contact op te nemen met de afzender.

    Een rechtstreekse navraag opstarten is helaas niet mogelijk.